Marketing Manager Operations

Marketing Manager Operations

Een veelzijdige baan in een geweldig team! Je bepaalt mede de visie en strategie van het label Dutchen en deze vertaal je naar onderscheidende, cross-mediale campagnes waarmee de marktpositie van Dutchen in Nederland en het buitenland wordt vergroot en resultaten worden geplust.

Functieomschrijving

De marketing voor het label Dutchen is tweeledig en onder te verdelen in ‘Sales & Development’ en ‘Operations’ (verhuur en boutique hotels). Uiteraard bestaat er cohesie en overlap tussen beide.

 

De divisie Operations zoekt een Marketing Manager die visie heeft, koers bepaalt, georganiseerd en creatief is en mede sturing geeft aan het marketingteam. Dit goed op elkaar ingespeelde team bestaat uit vaste- en freelance krachten met specialismen als content, design, web, socials, SEO, SEA en e-mailmarketing.

 

Samen met de Commercieel Manager, de Marketing Director en het marketingteam vertaal je de visie naar onderscheidende, cross-mediale campagnes waarmee de marktpositie van Dutchen in Nederland en het buitenland wordt vergroot en resultaten worden geplust.

Bedrijfsprofiel

Dutchen ontwikkelt, verkoopt en verhuurt vakantiewoningen op bijzondere, kleinschalige vakantieparken langs de kust, op de Wadden en bij prachtige natuurgebieden. De unieke architectuur, moderne inrichting en vele extra's zoals een whirlpool, sauna of buitenkeuken maken onze vakantiehuizen tot bijzondere verblijven. Daarnaast ontwikkelen wij unieke hotelconcepten op toplocaties in monumentale panden en in de natuur.

 

Wij staan aan de vooravond van een flinke groeispurt die we met een gedreven team van enthousiaste, flexibele en gedreven mensen willen inzetten. Werken bij Dutchen gaat volgens de Dutchen Way to WoW methodiek waarbij hostmanship, service en kwaliteit voor onze gasten, (potentiële) eigenaren, partners en natuurlijk collega’s hoog in het vaandel staan.

Hoofdtaken

  • Je bepaalt mede de visie en strategie (marketing roadmap) voor korte en lange termijn.
  • Je analyseert omzet en bezetting en in overleg met revenue management bepaal je KPI’s, week- en jaarplanning.
  • Samen met het team speel je hierop in en creëer en coördineer je benodigde campagnes en acties.
  • Je faciliteert en stuurt het marketingteam zodanig dat het optimaal kan presteren en zich kan blijven ontwikkelen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de e-mailmarketing (lead generatie, het verspreiden van inspirerende nieuwsbrieven en optimaliseren van automation-flows).
  • Je bent het interne en externe aanspreekpunt van de divisie Operations

Functievereisten

  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring binnen een leidinggevende functie
  • Je hebt ervaring met e-commerce, bij voorkeur binnen het werkveld leisure.
  • Je weet resultaat te behalen en plannen te maken voor alle marketingkanalen, binnen de gestelde budgetten.
  • Je hebt ervaring met CMS-systemen, e-mailmarketing, social media en het cross-mediaal verspreiden van content.
  • Je beschikt over kennis van SEO, SEA, Google Analytics, web en UX.
  • Denken volgens de customer-journey en je in de doelgroep verplaatsen is voor jou geen probleem.
  • Jouw communicatieve vaardigheden in het Nederlands zijn uitstekend. Engels is een pré.
  • Je bent minimaal 32 uur/week beschikbaar.

Wat krijg je ervoor terug?

  • Werken bij een snelgroeiend bedrijf waar je omringd wordt door enthousiaste, betrokken, gemotiveerde en gezellige collega’s;
  • Een afwisselende functie binnen een dynamische omgeving;
  • Flexibiliteit en vrijheid: bepaal deels je eigen agenda, thuis of op kantoor;
  • Maandelijks een gezellige Dutchen borrel en tweejaarlijks een personeelsfeest;
  • Wekelijks bootcampen met collega’s;
  • Aantrekkelijke personeelskorting;
  • Premievrij pensioen;
  • Een marktconform salaris afhankelijk van opleiding en ervaring.

Interesse?

Stuur ons je motivatiebrief en CV naar sollicitatie@dutchen.com

Meer weten over Dutchen? Kijk dan op www.dutchen.com