Finance Manager

Finance Manager

Spreekt werken bij een groeiende organisatie jou aan en ligt je ervaring of hart bij het structureren en verder ontwikkelen van financiële processen en systemen? Dan krijg je bij ons de kans om mee te werken aan de verdere groei van Dutchen. Lees snel verder en solliciteer, dan maken we een afspraak om nader kennis te maken.

Finance Manager met doorgroeipotentieel naar CFO

Dutchen is een ondernemend en groeiend bedrijf en daarom zoeken wij een dynamische en energieke Finance Manager om leiding te geven aan ons Finance team en als sparringpartner te fungeren voor onze COO.

Dutchen collega’s typeren zich als doeners, zijn enthousiast, flexibel en gedreven. Werken bij Dutchen gaat volgens de Dutchen Way to WoW methodiek waarbij hostmanship, service en kwaliteit voor onze gasten, (potentiële) eigenaren, partners en niet te vergeten collega’s hoog in het vaandel staan.

 

Finance Team

Vanuit ons kantoor in Haarlem werkt een enthousiast en gedreven Finance team (momenteel drie personen). We zoeken een Finance Manager die start als meewerkend manager en met potentie om zich te ontwikkelen tot CFO op groepsniveau.

De Finance Manager van Dutchen ondersteunt en adviseert bij het concreet maken en financieel onderbouwen van strategische doelstellingen en de implementatie en realisatie daarvan. Je bent verantwoordelijk voor het opleveren van de jaarrekeningen en de reguliere managementinformatie.

Bedrijfsprofiel

Bij Dutchen is het Fijn, Puur en Anders. Dutchen ontwikkelt en verhuurt luxe vakantiehuizen en villa’s op bijzondere, kleinschalige vakantieparken langs de kust, op de Wadden en bij prachtige natuurgebieden. De villa’s kenmerken zich door hun bijzondere ontwerp, ze zijn luxueus ingericht en de service tijdens het verblijf is van een hoog niveau. De organisatie is gestart in 2010 en staat aan de vooravond van een enorme groeispurt. Het kantoor gevestigd in Haarlem, is een inspirerende locatie waar met een toegewijd team gewerkt wordt aan de verdere uitbouw van de organisatie. Dutchen collega’s typeren zich als doeners, enthousiast, flexibel en gedreven.

Wat ga je doen?

  • Meewerkend manager in het finance team
  • Sparringpartner van de COO
  • Leidinggeven aan het finance team. Coachen en begeleiden van de medewerkers van het finance team
  • Het verder implementeren en professionaliseren van de planning & control cyclus.
  • Verzorgen van financiële rapportages aan het management en de aandeelhouders
  • Verdere invulling geven aan governance en compliance.
  • Het bijdragen aan verbetering en versimpeling van processen waar mogelijk. Je bent hierin proactief en communicatief en geeft (on)gevraagd jouw mening.
  • Het vertalen van strategische doelen naar kritieke prestatie-indicatoren;
  • Je maakt gevraagd/ongevraagd, zowel gepland als adhoc, financial insights, die de mogelijkheden laten zien om de performance van de business te verbeteren.

Wat vragen wij?

Om de vacature goed te kunnen vervullen, ben je analytisch en omgevingsbewust: je bent je steeds bewust van de impact van (externe) veranderingen op anderen, de business en jouw rol daarin. Daarnaast is jouw gedreven persoonlijkheid essentieel voor het perfecte resultaat, waar je graag voor gaat! Je weet de rust te bewaren als het hectisch is en prioriteiten stellen is iets waar je in uitblinkt.

 

Hiernaast:

  • heb je minimaal een afgeronde relevante hbo-opleiding, denk aan HEAO, SPD, WO deel AA/RA-opleiding;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Diepgaande kennis van Excel en affiniteit met andere datasystemen. Als je in staat bent om grote hoeveelheden data te vertalen in overzichtelijke stuurinformatie/dashboards zien we dat als een sterk pluspunt.
  • Een stevige (strategisch) gesprekspartner en je hebt bij uitstek een voortrekkersrol.
  • Je hebt organisatiesensitiviteit: je weet je feilloos door de verschillende lagen van de organisatie te bewegen;
  • Je hebt overtuigingskracht: jij weet enthousiast jouw visie over te brengen en collega’s en (externe) partijen mee te krijgen;
  • Je bent ook een verbinder, je hebt een verbindende rol met andere afdelingen.
  • Goede vaardigheden op het gebied van automatisering, ervaring met AFAS is een pré;
  • Kennis van AFAS HR en HR processen is een pré;

Wat bieden wij?

  • Een afwisselende baan in een dynamische en groeiende organisatie;
  • Een betrokken, ambitieus en gezellig team van collega’s;
  • Een baan voor 5 dagen in de week, 4 dagen is bespreekbaar;
  • Een marktconform salaris;
  • Een flexibele pensioenvoorziening;
  • Een aantrekkelijke personeelsregeling;
  • Eén keer per week bootcampen met collega’s;
  • Eén keer per maand een kantoorborrel.